.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب و کتاب خوانی؛
خادمان کتاب مازندران تجلیل شدند
در این مراسم که چهره های فاخر ادبی چون استاد کیوس گوران، استاد حسین اسلامی و دیگر فعالان ادبی استان حضور داشتند، از 50 کتابدار، کتابخانه های عمومی برتر و خادمان کتاب مازندران تجلیل شد...
خادمان کتاب مازندران تجلیل شدند

شمال نیوز: به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب و کتاب خوانی ، آیین تجلیل از کتابداران، کتابخانه های عمومی و خادمان کتاب استان مازندران در نخستین روز هفته کتاب در سالن جمعیت هلال احمر استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شمال نیوز در ساری؛ سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران در ابتدای این مراسم از برگزاری نخستین جشنواره خیران کتابخانه ساز مازندران در روز جشن نیکوکاری خبر داد و گفت: انجمن خیران کتابخانه ساز استان در مدت کوتاه فعالیت توانسته موفقیت هایی داشته باشد.

عبدالحسین باقری لاجیمی با اشاره به اینکه کتاب همچنان در بین خانواده ها مخاطب خوبی دارد، تصریح کرد: کتابداران باید با ارتباط منطقی و درست به درک مناسبی از نیازهای مخاطبان دست یابند.

وی با تاکید بر بکارگیری کتابداران متخصص و متعهد در استان، افزود: این امر بر غنای فرهنگی جامعه و فرهنگ عمومی می افزاید.
باقری با اشاره به اینکه کتابداران باید در ارتقا بصیرت جامعه کتابخوان اهتمام کنند، خاطرنشان کرد: باید فعالان حوزه کتابداران در استان تقویت شوند.

باقری لاجیمی با بیان اینکه حمایت معنوی از کتابخانه ها اندک است، افزود: منابع در اختیار کتابخانه های عمومی باید با رویکرد تخصصی بین کتابخانه های عمومی توزیع شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران با تاکید بر اینکه حمایت خیران کتابخانه ساز در ارتقا فرهنگ کتابخوانی بسیار موثر است، گفت: باید فرهنگ کتابخوانی و خرید کتاب در بین مدیران ادارات و کارکنان بیشتر نهادینه شود.

كتاب در بسته خرید روزانه خانواده ها نیست

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نیز با حضور در این مراسم اظهار داشت: نقش برجسته کتاب در تکامل فردی و اجتماعی مشهود است.

علیرضا یونسی با بیان اینکه کتابداران اهل اندیشه اند افزود: کتابداران بعنوان مشاوران امین می توانند با برنامه ریزی راه را برای دانایی دیگران تلاش و جامعه را به سمت مطالعه مفید سوق دهند.

وی با بیان این كه متاسفانه كتاب در بسته خرید روزانه خانواده ها نیست، اظهار داشت: کتاب تنها کالایی که هم ارزان است و هم دردسترس اما در خریدهای خانواده ها کالای ثابتی نیست و این معضل جامعه امروز است.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه جامعه ای که دارای اندیشمندان بسیار باشد دارای کتابخوان های بسیار است، گفت: نباید به بهانه مشکلات جاری روزانه از قرار دادن کتاب در سبد خرید خانوارها بکاهیم.

وی افزود: درد جامعه ما این است که نویسندگاه و فرهیختگان استان را نمی شناسیم.

یونسی با بیان اینکه نویسندگان نباید غریبانه کتاب بنویسند و غریبانه کتاب هایشان را عرضه کنند یادآور شد: دولت و سازمان های مرتبط باید توجه بیشتری به آنها داشته باشد چراکه آنها سرمایه های گران مایه هستند که در زمان حیات باید قدرشان را بدانیم.

معیشت و امنیت شغلی کتابداران کشور تضمین می‌شود

 

مدیرکل امور استان ها و انجمن های نهاد کتابخانه های عمومی کشور با حضور در این مراسم اظهار داشت: مازندران از جمله استان های پیشرو در حوزه فرهنگ است که دارای سبقه ی فرهنگی قوی است که باید در جهت حفظ این سبقه تلاش کرد.
رمضانعلی محسنی با اعتقاد براینکه کتابخوانی پیشانی فرهنگ است، ابراز داشت: کتاب بعنوان اساس و پایه ی فرهنگ در همه عرصه ها حضور دارد.

وی با بیان اینکه زمانی یک کشور موفق می شود که بیس و اساس آن بر اساس اطلاعات باشد، گفت: اقتدار امروز کشور ایران در حوزه فناوری اطلاعات و هسته ای از همین کتاب و کتابخانه آغاز شده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های امور استان‌ها ضمن بیان اینکه معیشت کتابداران در شان و منزلت آنها نبوده افزود: اینکه اقدامات خوبی برای معیشت و امنیت شغلی کتابداران در کشور آغاز شده است.

وی توسعه فیزیکی و کتابخانه محوری را دو رویکرد جدید سیاست های ابلاغی دولت در حوزه کتابخوانی اعلام کرد و بیان داشت: 51 کتابخانه در آینده ای نزدیک در استان به بهره برداری خواهد رسید .

محسنی با بیان اینکه تنها 3درصد جمعیت ایران عضو کتابخانه ها هستند اذعان کرد: این رقم در بعد فرهنگی کشور جایگاه خوبی نیست لذا توجه بیشتر خانواده، آموزش و پرورش و دستگاه‌های فرهنگی را می طلبد.

به گزارش شمال نیوز، در این مراسم که چهره های فاخر ادبی چون استاد کیوس گوران، استاد حسین اسلامی و دیگر فعالان ادبی استان حضور داشتند، از 50 کتابدار، کتابخانه های عمومی برتر و خادمان کتاب مازندران تجلیل شد./ 9955


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.312 seconds.